Ceasar Salade! (Maar dan een tikkeltje gezonder)

 

Het mooie weer staat weer voor de deur en dat betekent dat we weer afstappen van de zware winterkost. Dat betekent trouwens niet dat we gelijk op een wortel moeten gaan knagen, het moet natuurlijk wel lekker blijven. Dus ik hierbij een gezondere versie van de klassieke Ceasar Salade! Lekker vullend!

 

Ingrediënten (2pers, 585 Kcal pp)

- Kippendijfilet 200 gram

- Krieltjes 400 gram

- Rode ui, 1 stuk

- Bosui, 2 stuks

- Parmezaanse kaas, 20 gram

- Kropsla, 50 gram

- Eieren, 2 stuks

 

Voor de dressing:

- Ansjovisfilet, uitgelekt 4 á 5 stuks

- Magere kwark, 2 eetlepels

- Olijfolie, 2 eetlepels

 

En hoe doen we het?

Snijd de krieltjes in partjes en kook ze in 6 minuten beetgaar. Giet ze af en laat ze afkoelen. Kook tegelijkertijd de eieren. Ik doe ze zelf altijd rond de 8 minuten. Ondertussen kan je aan de slag met de kippendijen. Snijd ze in gelijke reepjes en bak ze op hoog vuur gaar. Wel in de gaten houden, want je wil ze niet aan laten branden. Klaar? Laat het even een klein beetje afkoelen.

 

Dan kan je bezig met de sla, rode ui en bosui. Scheur, snijd of hak alles aan stukken! Het mag best lekker grof.  Meng de rode ui en de sla met de afgekoelde krieltjes en laat de bosui nog even staan. Vervolgens de dressing. Deze kan bijna niet makkelijker! Hak de ansjovis fijn en meng het met de kwark en olijfolie. 

 

Voeg de dressing toe aan de salade met rode ui, een krieltjes en zorg de alles goed bedekt is. Kip er bovenop, eitje erbij en aftoppen met bosui en parmezaan.

 

Eet smakelijk!