Net gesport? Pasta!!

Net even lekker gesport en honger als een paard? Wat is en dan lekkerder dan de tank even volgooien met een goede pasta? Klinkt als een goed idee? Probeer deze dan eens. Ram vol met de voedingsstoffen die je na het sporten goed kan gebruiken. Herstellen doe je niet alleen door uit te rusten, ook door goed te eten. Na het sporten hebben je spiertjes iets extra's nodig. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit dan echt een toppertje is. Enjoy!

 

 

(Recept voor 2 personen, 509 kcal pp)

 

 

 

 

 

Wat hebben we nodig?

 75 – 100 gram pasta per persoon

Ansjovis uit blik in olijfolie, 5 stuks fijngehakt

1 ui, versnippert

2 tenen knoflook, fijngehakt

1 Spaanse peper, fijngehakt

1 Rode paprika, gesneden

Zwart olijven (half potje)

Kappertjes (eetlepel)

1 blikje tonijn in olie

Cherry tomaatjes 10 stuks, in kwartjes

Verse peterselie (klein handje) fijngehakt, of gedroogde peterselie (eetlepel)

 

 

Hoe doen we het?

Als je het jezelf heel makkelijk wilt maken, neem je een grote snijplank en hak je eerst alle ingrediënten. Daarna is het een kwestie van om de beurt in de pan gooien. Een kind kan de was doen. Easy! We gebruiken de olie van de tonijn om in te bakken. Dus als je de tonijn uit laat lekken, vang de olie even op. Op deze manier hoeven we geen extra olie toe te voegen.

 

Check even de verpakking van de pasta hoelang je deze moet koken. Het maakt eigenlijk niet uit wat voor pasta je neemt. Ik ben zelf een grote fan van tagliatelle. Waarom? Ik heb eigenlijk geen idee. Doet er ook totaal niet toe. Neem gewoon een pasta die je lekker vindt, kook deze volgens verpakking en giet hem af.

 

Zet ondertussen een grote koekenpan op het vuur en verhit de olijfolie (van de tonijn). Voeg de ansjovis toe en de ui. Wees niet bang voor de ansjovis, dit is puur een smaakmaker en smelt voor een groot deel weg. Wanneer de ui een beetje glazig begint te worden, mag de knoflook, Spaanse peper en de paprika erbij. Laat even 5 minuutjes op middel vuur door garen. Voeg dan de kappertjes, olijven en de tonijn toe. Laat het nog 3 minuten door garen. Zet het vuur laag en voeg als allerlaatste de tomaatjes en de peterselie toe.

 

Voeg de pasta toe aan het tonijnmengsel en opscheppen maar. Als je alles een beetje goed getimed hebt, zit je binnen 20 minuten met een vullend bord pasta op de bank met de benen omhoog. Wel zo lekker na het sporten.

 

Eet smakelijk!